8 hlavních chyb při reklamačním řízení ze strany kupujícího 1/2

Velikost textu: A A A

8 hlavních chyb při reklamačním řízení ze strany kupujícího 1/2

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

Objevení vady do půl roku

V případě, že se vada objeví během půl roku od koupě zboží, bere se to jako vadné zboží a zákazník má právo žádat vyměnění zboží za nové a v bezvadném stavu. Výměnu věci nemůžete požadovat, jestliže by šlo o neúměrnost z důvodu, že lze tuto věc opravit nebo ihned odstranit.

Lhůta na uplatnění záruky

Na uplatnění záruky na zboží máte je stanovenou dobu -24 měsíců. Prodejce v této době odpovídá za vady zboží. Kupující má právo v této době uplatnit právo z vady, když se vada projeví na spotřebním zboží do 24 měsíců od převzetí. Během této doby se však může objevit i nová vada. Zboží si musí během této doby udržet jisté vlastnosti.

Odstoupení od smlouvy

V případě, že reklamujete zboží ve stanovené době a není možné uskutečnit výměnu zboží za nové, a ani není možné realizovat odstranění vady, můžete se rozhodnout o odstoupení od smlouvy. Také získáte možnost získat slevu z původní kupní ceny, a to na různé vady.

Reklamace stejné vady

Slevu z původní kupní ceny můžete chtít uplatnit na jakékoliv vady. Jestliže však budete v budoucnu reklamovat ještě jednou stejnou vadu, nejde to. Na tuto vadu už vám prodejce poskytl slevu a další sleva není přípustná, i když se vada objeví znovu.

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách penizeweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel penizeweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách -penizeweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Štítky: reklamace, spotřebitel

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Spotřebitel
8 hlavních chyb při reklamačním řízení ze strany kupujícího 2/2

Nové zboží bez nové záruky V případě, že vám vymění reklamované zboží za nové, nepočítejte s tím, že získáte i novou…

Spotřebitel
8 hlavních chyb při reklamacích dovolené/zájezdu ze strany zákazníků cestovní kanceláře 1/2

Reklamace na základě smlouvy Chybou zákazníků CK je, že často netuší, že lze reklamovat to, co je uvedeno ve smlouvě s cestovní…

Spotřebitel
8 hlavních chyb při reklamacích dovolené/zájezdu ze strany zákazníků cestovní kanceláře 2/2

Výše odškodnění při reklamaci zájezdu a dovolené Chybou je, že se často klienti smíří s nápravou své reklamace přímo na…

Spotřebitel
8 skvělých rad při reklamaci oblečení koupeného na internetu 1/2

Nákup oblečení na internetu prostřednictvím internetových obchodů patří k velmi oblíbeným způsobům nakupování. Ovšem…

Spotřebitel
8 skvělých rad při reklamaci oblečení koupeného na internetu 2/2 dokončení

Dokončení článku pro spotřebitele o tom, jak reklamovat oblečení nakoupené na internetu.  5. Znalecký posudek Může…

Spotřebitel
Zásilky přes Zásilkovnu budete moct převzít v prodejnách Lidlu

Služby Zásilkovny si oblíbilo mnoho lidí a jejich počty neustále vzrůstají. Důvody jsou jednoduché. Je to při vyzvedávání…

Půjčky
Na co se zaměřit při výběru spotřebitelského úvěru 1/2

Srovnání nabídek online Pokud si vybíráte vhodný spotřebitelský úvěr, předem si srovnejte i konkurenci v této oblasti.…

Půjčky
Na co se zaměřit při výběru spotřebitelského úvěru 2/2

Poplatky spotřebitelských úvěrů Poplatky se u spotřebitelských úvěrů mohou hodně lišit. Banky a nebankovní společnosti…

 
Vítejte Jak vydělat Jak ušetřit Zaměstnanci Podnikatelé Bydlení a reality Peníze a půjčky Spotřebitel Ostatní
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY