Osobní odběr zboží se pro e-shopy stává nutností

Velikost textu: A A A

Osobní odběr zboží se pro e-shopy stává nutností

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

Podnikání na internetu se rychle vyvíjí, a proto je důležité sledovat nejnovější trendy a reagovat na ně. Jedním z trendů, který zcela převládl v oblasti dopravy zboží zakoupeného online, je osobní odběr na tzv. výdejnách. Co můžeš provozovatelům e-shopů přinést?

Osobní odběr je nejžádanější

Statistiky ukazují, že zákazníci e-shopů preferují ze všech možností dopravy osobní odběr. Ačkoli musí na dané místo dojet, oceňují to, že si mohou zboží prohlédnout a platí výrazně méně za doručení, než kdyby využili standardní služby přepravce.
Tak zvaných výdejen zboží je jako máku. Samozřejmě větší internetová síť si dokáže zařídit pobočku v každém větším městě, malé e-shopy tuto možnost nemají. Pro ně je pak výhodné spolupracovat s některou sítí výdejen, která má dostatečně velký zásah a umožní zákazníkům i z menších měst ušetřit na dopravném.

Prodejce (např. kasa.cz slevový kupon)pak samozřejmě odvádí provozovateli výdejny zboží určitou část za zprostředkování služeb, většinou se však jedná o malou částku, kterou navíc hradí zákazník. Doby, kdy bylo doručení poštou jediným možným řešením, jsou naštěstí dávno pryč.

Provozování výdejny jako přilepšení k podnikání?

Provozování výdejen se stává zajímavou oblastí i z hlediska podnikání samotného. Pokud má nějaký obchodník pobočku na zajímavém místě, dopravně snadno dostupném, a má minimální prostor potřebný k uložení zásilek, může nabídnout své služby některé ze sítě výdejen.

Jedná se o klasickou franšízu, kdy vybavení a veškeré náklady související s brandingem pobočky hradí síť výdejen. Pro obchodníka většinou nepřináší žádné náklady navíc.
Skutečnost, že se stane výdejnou zboží, k němu však může přivést i další zákazníky, a zisk pak nespočívá jen z provize za předané zásilky. I když jsou výdělky z provizí jen jakýmsi přilepšením, může být právě přivedení dalších potenciálních zákazníků největším benefitem této franšízové spolupráce.

Kritéria, které výdejnové sítě uplatňují pro výběr potenciálních partnerů, se většinou týkají dopravní dostupnosti, podnikatelské historie, ale také například otevírací doby – pro výdejny je důležité nabídnout zákazníkům služby alespoň jeden víkendový den s dostatečně širokou otevírací dobou.

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách penizeweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel penizeweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách -penizeweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Štítky: pr, podnikání, internet, zboží, eshopy, spotřebitel

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Spotřebitel
8 skvělých rad při reklamaci oblečení koupeného na internetu 2/2 dokončení

Dokončení článku pro spotřebitele o tom, jak reklamovat oblečení nakoupené na internetu.  5. Znalecký posudek Může…

Spotřebitel
Vhodné způsoby zabezpečení plateb na internetu 1. díl

Blokování internetových nákupů Možnost platit v internetových obchodech pomocí platební karty je v současné době celkem…

Ostatní
Nákupní košík u eshopu ovlivňuje prodeje 2/2

Uložení dat v košíku Je třeba zajistit, aby se ukládaly informace o nákupu. Nejlepší je trvalé uchování dat pro případy,…

Spotřebitel
8 skvělých rad při reklamaci oblečení koupeného na internetu 1/2

Nákup oblečení na internetu prostřednictvím internetových obchodů patří k velmi oblíbeným způsobům nakupování. Ovšem…

Spotřebitel
Možné druhy obrany proti nekalým praktikám eshopů 2/2

Podejte trestní oznámení Pokud narazíte skutečně na podvodné jednání, doporučujeme podat trestní oznámení na policii. To…

Spotřebitel
Možné druhy obrany proti nekalým praktikám eshopů 1/2

Důkladné studium obchodních podmínek Druh obrany, který je primárně prevencí. Díky tomu zjistíte, zda konkrétní eshop nemá…

Spotřebitel
Vhodné způsoby zabezpečení plateb na internetu 2.díl

Mezi způsoby zabezpečení plateb na internetu patří i virtuální karty Ty lze pořídit například na poště, stejně jako…

Ostatní
Nákupní košík u eshopu ovlivňuje prodeje 1/2

Výraznost košíku Nákupní košík v eshopu by měl být dostatečně výrazný, aby ho nebylo možné přehlédnout a zároveň nesmí být…

 
Vítejte Jak vydělat Jak ušetřit Zaměstnanci Podnikatelé Bydlení a reality Peníze a půjčky Spotřebitel Ostatní
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY