Nejčastější přešlapy při výpovědi 1/2

Velikost textu: A A A

Nejčastější přešlapy při výpovědi 1/2

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

Formální nebo obsahové chyby

Formální nebo obsahové chyby jsou zpravidla jedním z nejčastějších přešlapů při ukončení pracovního poměru. Nutno podotknout, že jsou většinou ze strany zaměstnavatele a vedou k neplatnosti výpovědi. Po obsahové stránce musí výpověď ze strany zaměstnavatele vždy obsahovat skutkové vymezení a právní kvalifikaci nebo důvod výpovědi. Zpravidla se stává, že zaměstnavatel zapomene právě uvést skutkový stav.

Rozdíl mezi výpovědí a dohodou

Spousta lidí si plete pojem výpověď a dohoda. Musíme tedy uvést na pravou míru rozdíly mezi těmito zrušeními pracovního poměru. Výpověď dohodou nebo dohoda výpovědi v podstatě neexistuje. Jedná-li se o výpověď, je to jednostranné, bez domluvy s druhou stranou ukončení zaměstnání ze strany zaměstnavatele. Ukončení dohodou znamená, že se obě strany, tedy jak zaměstnavatel, tak zaměstnanec, domuvili na dni, kdy pracovní poměr skončí.

Označení výpovědi

Další častou chybou při podávání výpovědi je její označení. Celkem pravidelně se stává, že výpověď je označena špatně a není tak zcela jasné, o jaký právní úkon se jedná nebo že jde vůbec o výpověď z pracovního poměru. Hodně se vyskytujícím jevem jsou zmatečná označení jako například výpověď dohodou nebo výpověď na hodinu. Viz výše rozdíl mezi výpovědí a ukončením pracovního poměru dohodou.

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách penizeweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel penizeweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách -penizeweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Štítky: zaměstnání

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Ostatní
Nejčastější přešlapy při prezentaci na poradě 2/2

Jste neosobní a nevyzařuje z vás nadšení Jste sterilní a neosobní. Vašemu publiku přednášíte jako školák…

Ostatní
Nejčastější přešlapy při prezentaci na poradě 1/2

Proč prezentaci tvořím? Možná se smějete a říkáte si, že vždy když něco tvoříte, tak k tomu zřejmě musíte mít…

Ostatní
10 možností a postupů, jak získat autoritu 1/2

Autorita vedoucího pracovníka Chcete, aby se vašemu týmu vedlo? Potom je autorita u zaměstnanců klíčovým požadavkem.…

Ostatní
Nejzajímavější formy řízení podřízených 2/2

Rotace práce V případě vzdělávání podřízených se osvědčila metoda rotace práce, neboli Job Rotation. Pracovník, který má…

Ostatní
Proč odcházíte ze současného zaměstnání 1/2

Nevidíte zde jakoukoliv budoucnost Jenom málokdo chce do konce života pracovat jenom na stále stejné pozici a dělat…

Ostatní
Proč odcházíte ze současného zaměstnání 2/2

Jste neustále kritizováni Pokud něco uděláte špatně, je jasné, že vám to šéf musí říci. Stejně tak je nutné mít k dispozici…

Nezaměstnanost
Proč chcete pracovat právě u nás 1/2

Zajímavá mzda a pracovní benefity Právě peníze jsou dnes hlavním důvodem, proč lidé mění práci, nebo proč ji hledají…

Nezaměstnanost
Proč chcete pracovat právě u nás 2/2

Kolektiv je základ Je jenom málo pozic, kde by člověk pracoval jenom sám za sebe a nepřišel by tak do kontaktu s nikým…

 
Vítejte Jak vydělat Jak ušetřit Zaměstnanci Podnikatelé Bydlení a reality Peníze a půjčky Spotřebitel Ostatní
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY