Možné druhy obrany proti nekalým praktikám eshopů 1/2

Velikost textu: A A A

Možné druhy obrany proti nekalým praktikám eshopů 1/2

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

Důkladné studium obchodních podmínek

Druh obrany, který je primárně prevencí. Díky tomu zjistíte, zda konkrétní eshop nemá jakkoliv nestandardní podmínky, popřípadě zjistíte i všechny důležité kontaktní informace. Je dobré pamatovat na to, že internetové obchody musí dodržovat i takzvanou informační povinnost. Jedná se o postup, kdy je třeba kromě podnikatelských údajů uvádět i kontaktní.

Tento druhy obrany proti nekalým praktikám eshopů je tedy dobrou prevencí, jak žádnému podvodnému eshopu primárně nenaletět. A to ať jde o podvod jako takový, nebo jakékoliv nestandardní postupy.

Odstoupení od kupní smlouvy

Jako nakupující na internetu máte právo odstoupit od kupní smlouvy. Máte právo na odstoupení bez udání důvodu, a to ve lhůtě celých 14 dní. Samozřejmě máte také nárok na odstoupení i v případě, kdy zboží neodpovídá tomu, co jste si objednali. V takovém případě je lhůta logicky prodloužena. Důležité je odstoupení od smlouvy nijak neodkládat a v ideálním případě požadovat vrácení peněz. Na jejich zaslání má obchodník obvykle třicet dní.

Vráceny mohou být:

  • Na váš účet

  • Poštovní poukázkou

  • Prostřednictvím platební karty

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách penizeweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel penizeweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách -penizeweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Štítky: eshopy, právo, spotřebitel

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Spotřebitel
Možné druhy obrany proti nekalým praktikám eshopů 2/2

Podejte trestní oznámení Pokud narazíte skutečně na podvodné jednání, doporučujeme podat trestní oznámení na policii. To…

Spotřebitel
Vhodné způsoby zabezpečení plateb na internetu 1. díl

Blokování internetových nákupů Možnost platit v internetových obchodech pomocí platební karty je v současné době celkem…

Spotřebitel
Osobní odběr zboží se pro e-shopy stává nutností

Podnikání na internetu se rychle vyvíjí, a proto je důležité sledovat nejnovější trendy a reagovat na ně. Jedním z trendů,…

Spotřebitel
8 skvělých rad při reklamaci oblečení koupeného na internetu 2/2 dokončení

Dokončení článku pro spotřebitele o tom, jak reklamovat oblečení nakoupené na internetu.  5. Znalecký posudek Může…

Jak vydělat
Jak vydělat eshopem

Podnikání na internetu je snem mnoha lidí. Slibuje práci z pohodlí domova a dle jejich představ i snadné výdělky.…

Ostatní
Nákupní košík u eshopu ovlivňuje prodeje 1/2

Výraznost košíku Nákupní košík v eshopu by měl být dostatečně výrazný, aby ho nebylo možné přehlédnout a zároveň nesmí být…

Spotřebitel
Vhodné způsoby zabezpečení plateb na internetu 2.díl

Mezi způsoby zabezpečení plateb na internetu patří i virtuální karty Ty lze pořídit například na poště, stejně jako…

Jak ušetřit
Ušetřete na potravinách pomocí online nákupů

V mnohdy napjatém rodinném rozpočtu hledáme stále nové a nové způsoby, jak ušetřit. Jedním z pravidelných výdajů, které nelze…

 
Vítejte Jak vydělat Jak ušetřit Zaměstnanci Podnikatelé Bydlení a reality Peníze a půjčky Spotřebitel Ostatní
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY