8 hlavních chyb při reklamačním řízení ze strany kupujícího 2/2

Velikost textu: A A A

8 hlavních chyb při reklamačním řízení ze strany kupujícího 2/2

Ilustrační foto
  • autor: Redakce

Nové zboží bez nové záruky

V případě, že vám vymění reklamované zboží za nové, nepočítejte s tím, že získáte i novou dvouletou záruku. Záruční lhůta bude 24 měsíců od data vašeho prvního nákupu zboží, poběží tedy původní lhůta a ne nová. V tomto případě je lepší odstoupit od smlouvy a nechat si vrátit kupní cenu.

Reklamace odstranitelné vady

V případě, že reklamujete zboží s odstranitelnou vadou, máte nárok na opravu, anebo se vadná část vymění. Pokud to nepůjde, můžete zboží vyměnit, získat slevu nebo peníze zpátky. Jestliže se vyskytne neopravitelná vada, může si kupující vybrat mezi výměnou, slevou či odstoupí od smlouvy.

Opakované reklamace

Pokud jsou zakoupené věci nekvalitní a vady se vyskytují několikrát i po záruční době, lze vyžadovat výměnu za nové zboží. Také můžete odstoupit od smlouvy a chtít vrátit peníze. Konkrétní počet opakujících se vad není v občanském zákoníku stanoven, ale obyčejně se jedná o tři stejné nebo čtyři různé vady.

Uplatnění reklamace

Při uplatnění práva ze záruky vyžadujte od prodejce nebo servisu potvrzení s uvedením data přijetí reklamace. Nesmí chybět ani obsah a způsob vyřízení.

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách penizeweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel penizeweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách -penizeweb.cz.

zdroj:
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal

Štítky: reklamace, spotřebitel

Diskuze k článku: 0 příspěvků

Pro přispívání do diskuse musíte být přihlášen/a.

Můžete si také přečíst

Spotřebitel
8 hlavních chyb při reklamačním řízení ze strany kupujícího 1/2

Objevení vady do půl roku V případě, že se vada objeví během půl roku od koupě zboží, bere se to jako vadné zboží a zákazník…

Spotřebitel
8 hlavních chyb při reklamacích dovolené/zájezdu ze strany zákazníků cestovní kanceláře 1/2

Reklamace na základě smlouvy Chybou zákazníků CK je, že často netuší, že lze reklamovat to, co je uvedeno ve smlouvě s cestovní…

Spotřebitel
8 hlavních chyb při reklamacích dovolené/zájezdu ze strany zákazníků cestovní kanceláře 2/2

Výše odškodnění při reklamaci zájezdu a dovolené Chybou je, že se často klienti smíří s nápravou své reklamace přímo na…

Spotřebitel
8 skvělých rad při reklamaci oblečení koupeného na internetu 1/2

Nákup oblečení na internetu prostřednictvím internetových obchodů patří k velmi oblíbeným způsobům nakupování. Ovšem…

Spotřebitel
8 skvělých rad při reklamaci oblečení koupeného na internetu 2/2 dokončení

Dokončení článku pro spotřebitele o tom, jak reklamovat oblečení nakoupené na internetu.  5. Znalecký posudek Může…

Spotřebitel
Zásilky přes Zásilkovnu budete moct převzít v prodejnách Lidlu

Služby Zásilkovny si oblíbilo mnoho lidí a jejich počty neustále vzrůstají. Důvody jsou jednoduché. Je to při vyzvedávání…

Půjčky
Na co se zaměřit při výběru spotřebitelského úvěru 1/2

Srovnání nabídek online Pokud si vybíráte vhodný spotřebitelský úvěr, předem si srovnejte i konkurenci v této oblasti.…

Půjčky
Na co se zaměřit při výběru spotřebitelského úvěru 2/2

Poplatky spotřebitelských úvěrů Poplatky se u spotřebitelských úvěrů mohou hodně lišit. Banky a nebankovní společnosti…

 
<a href=Found. " />
<a href=Found. " /> Found.
Vítejte Jak vydělat Jak ušetřit Zaměstnanci Podnikatelé Bydlení a reality Peníze a půjčky Spotřebitel Ostatní
RSS | Reklama | Podmínky | Kontakt NAHORU ↑

ZOBRAZIT MOBILNÍ VERZI ZOBRAZIT KLASICKY